Review: Nočné objatie (Dark-Hunter #3)

názov: Nočné objatie
originálny názov: Night Embrace
séria: Dark-Hunter
rok vydania: 2002; SR: 2010 (Ikar)

Anotácia z GR - môj preklad, prosím nekopírovať bez môjho vedomia

Milý čitateľ,
môj život je úžasný. Mám kávu, beignetky a najlepšieho priateľa na mobile. Keď zapadne Slnko, som tá najhoršia vec plížiaca sa nocou: ovládam elementy a nepoznám strach. Počas storočí som ochraňoval nevinných a dávala pozor na ľudstvo, uisťoval som sa, že je v bezpečí vo svete, kde nič nie je isté. Všetko, čo chcem na oplátku, je sexy dievča v červených šatách, ktorá odo mňa nič viac než jednu noc. Namiesto toho, musím utiecť pred vozom oslavy Mardi Gras (sviatok pôvodne pochádza z Francúzska), ktorý sa ma pokúsil premeniť na mŕtvolu na ceste. Nádherná žena zachránila môj život, ale netuším, kam dala moje nohavice. Obdivuhodná a extravagantná žena, Sunshine Runningwolfová, by mohla byť perfektnou ženou pre mňa. Nechce nič, žiadne väzby ani dlhodobé záväzky. Ale vždy, keď sa na ňu pozriem, začínam túžiť po snoch, ktoré som spálil pred storočiami. Jej nekonvenčné spôsoby a schopnosť miasť ma, je Sunshine jediná osoba, ktorú potrebujem. No pre mňa, milovať ju, znamená jej smrť. Som prekliaty nikdy nenachádzajúc pokoj a šťastie - aspoň do tej doby, kým môj nepriateľ bude čkať v noci, aby nás zničil.
Talon Morrigantes

Séria Dark-Hunter ma neskutočne baví. Nie je to len rozprávkovým priebehom knihy, keď Temný (princ) lovec chráni (princeznú) obyčajné dievča, do ktorého sa zúfalo zamiloval aj keď by nemal. Dark-Hunter zahŕňa knihy s rovnakou dejovou líniou, no napriek tomu, Kenyonová dokáže každý príbeh odlíšiť od ostatných dokonalou zápletkou.

Hlavní hrdinovia sú vždy krásni (ak by to bolo skutočné, tak by sa na jednom mieste zišlo neskutočne veľa nádherných chlapov). Hlavné hrdinky sú vždy statočné (a krásne). Dej je sústredený na dve hlavné postavy a často sa striedajú pohľady jedného či druhého, ale bez zjavného oddelenia - registrujeme to iba zmenou osoby, či mena. To udržiava dynamickosť. Neustála zmena myšlienok a pocitov. A potom ešte jedna vec - humor. Zbožňujem dialógy medzi hlavnými aktérmi, pretože sú fascinujúco humorné. Hlášky padajúce v knihách sú jednoducho perly.

Znova sa dočkáme šokujúcej minulosti. Tieto retrospektívne časti mi prirástli k srdcu. Sú síce veľmi smutné, veď práve minulosť priviedla Talona a ostatných k existencii v podobe Temného lovca bez duše, ale takisto sú plné emócií. Páči sa mi kombinovanie prítomnosti s mytológiou, v tomto prípade nielen gréckou ale aj keltskou. Je to osvieženie fantasy literatúry.

Nočné objatie ponúka obmenu v postavení Talona a Sunshine. V predchádzajúcich dvoch knihách bol muž ten, čo túžil po žene a vedel, že ju nemôže mať. Ženy boli zamilované a spravili by pre svojich partnerov čokoľvek. Talon je rovnako ako Kyrián a Julián zamilovaný a vie, že to nie je správne. Naopak, Sunshine je Talon viac-menej ukradnutý. Niežeby jej nebol sympatický, ale necíti sa na dlhodobý vzťah, čo Talona nesmierne škrie. Z tejto skutočnosti vyplynie niekoľko neuveriteľne vtipných situácií.

K originálnosti prispelo aj viaceré striedanie postáv. K slovu sa dostal aj Zarek (nasledujúca kniha je o ňom a  Astrid) či Acheron, ktorý sa stal mojím obľúbeným lovcom a už sa neviem dočkať jeho príbehu (Dark-Hunter 15: Acheron). Bohovia sú vykreslení ako nepodarení ľudia so svojimi vlastnými slabosťami a chybami.

Moje hodnotenie je pozitívne, tak ako pri všetkých z tejto série. Páči sa mi spôsob, forma, hlavný hrdinovia, humor. Dokážem sa do postáv vcítiť a čítanie ide rýchlo. Začínajú mi prekážať vášnivé scény, lebo ich je priveľa, ale autorka dokáže písať pútavo dokonca aj tie (alebo práve tie?). Každopádne, znova

4 hviezdičky