Review: Tanec s diablom (Dark-Hunter #4; Were-Hunter, #2)

originálny názov: Dance with the Devil
séria: Dark-Hunter
rok vydania: 2003; SR: nevyšlo
GR: 4.36
zdroj obrázku a anotácie: www.goodreads.com
Anotácia - môj preklad, nekopírovať bez môjho vedomia
Zarekov pohľad na: Temného lovca: Strážca bez duše, ktorý stojí medzi ľudstvom a tými, čo ho chcú zničiť. Áno, správne. Jediné, čo som dostal t tejto Veľkej Cti je večnosť a samota. Šialenstvo: Mnohí hovoria, že touto chorobou trpím kvôli toľkému času strávenému osamote. Netrpím - užívam si každú minútu z toho. Dôvera: Nemôžem veriť nikomu... dokonca ani sebe. Verím len svojej schopnosti urobiť v každej situácii nesprávne vec a zraniť každého, kto mi skríži cestu. Pravda: Svoj život som prežil ako rímsky otrok a 900 rokov som prežil ako Temný lovec v exile. Som unavený z prežívania. Chcem vedieť pravdu o noci, počas ktorej som bol do exilu poslaný - nemám čo stratiť, ale môžem získať všetko. Astrid (grécky: hviezda): Neuveriteľná žena, ktorá vidí pravdu. Odvážna a silná, je svetlom v temnote. Dotkne sa ma a trasiem sa. Usmeje sa a moje chladné srdce sa láme. Zarek: Hovoria, že aj najzatratenejšiemu mužovi môže byť odpustené. Nikdy som tomu neveril, až kým mi jednej noci Astrid neotvorila dvere. Divé zviera vo mne zatúžilo byť znova človekom. Chcel som milovať a byť milovaný. Ale ako môže bývalý otrok, ktorého duša patrí gréckej bohyni, snívať o dotyku, nieto vlastnení, ohnivej hviezdy?

Názor:
Škoda, naozaj veľká škoda, že na tieto knihy nie sú trailery. Myslím si, že by pokojne mohli byť sfilmované a mali by veľký úspech medzi beznádejnými romantičkami. Film si síce pozrieť nemôžete, ale určite si môžete knihu prečítať - ja ju môžem vrelo odporúčať.

Ktokoľvek čítal knihy od Kenyonovej, je si vedomý jednoduchej dejovej línie zameranej na dve hlavné postavy. Miešanie romantiky a akcie je takisto typické a vždy skvelo vyvážené. Tieto vety budem s menšími obmenami asi opakovať dookola počas celej série (zatiaľ ju tvorí 21. dielov). Ako je potom možné, že to isté (s menšími obmenami) znova a znova priláka čitateľov, dokonca ich to zaujme až tak, že hodnotenia sa šplhajú medzi najvyššie (takmer všetky nad 4.00)? Odpoveď je jednoduchá. Kenyon môže písať stále s takou istou zápletkou. Poznanie priebehu deja nikomu neprekáža a povedzme si otvorene, po všetkých tých sériách, keď tí istí dvaja ľudia prekonávajú všetky možné aj nemožné prekážky počas siedmich dielov, len aby sme sa na poslednej strane toho posledného dozvedeli koniec, ktorý ani nemusí celkom zopovedať našej predstave, je jej štýl písania série s voľnými pokračovaniami - môžete si vziať hociktorú knihu zo série a bude vás baviť, aj keď ste predtým žiadnu inú neprečítali - osviežujúci. Jedna kniha, jeden príbeh. Už máte chuť po nejakej siahnuť?

„Tragédie jeho života to pronikala do srdce a způsobovala ji bolest. Chtělo se jí plakat nad všemi křivdami jeho životě. Věci, které jí byly jako dítěti dopřány avšak jemu odepřeny. Přátelství, štěstí, rodinu, přijetí. A ze všeho nejvíc lásku.“

by villenueve.deviantart.com
Tanec s diablom je zatiaľ tým najlepším, čo som od nej prečítala. Opísať to dokážem jediným slovom: B-R-I-L-A-N-T-N-É. Priznám sa, do tejto knihy sa mi nechcelo. Zarek bol doposiaľ spomínaný v niekoľkých knihách ako šialenec. No, áno. Je to šialenec. Ibaže jeho minulosť bola tak krutá, že ma udivovalo, ako to vôbec mohol prežiť. Retrospektívne časti týchto kníh milujem, ale Zarekovo stvárenenie bolo neopísateľné. Nebudem to už viac skúšať. Jednoznačne sa z neho stal jeden z mojich najobľúbenejších charakterov. Niežeby jeho charakter prevyšoval iné alebo bol dokonalý. Nebol. Javí sa ako typický arogantný, zlý chlapec, ktorý nikoho nepotrebuje. Opak je pravdou. Tie časti, kde Zarek rozmýšľa o svojej minulosti a spomína si ako ho nikto nechcel ma doháňali k slzám. Precíznosť Kenyonovej pera sa prejavila práve na Zarekovi a jeho životnom príbehu plnom emócií.

Astrid je rovnako ako Zarek netradičná hrdinka. Nie je obyčajnou mladou ženou (nie študentkou) žijúcou svoj viac-menej všedný život, kým jej doň nevstúpi Temný lovec. Astrid je nymfa, sestra troch sudičiek, a jej zamestnaním je súdiť ľudí, temných lovcov alebo iné bytosti, či si zaslúžia žiť alebo nie. Artemis by Zareka rada videla mŕtveho, preto si ju aj vybrala - ešte nikdy neuznala nikoho nevinným. Udržať Zareka na jednom mieste nebude pre ňu jednoduché, navyše nemôže používať zrak, aby náhodou neovplyvnil jej úsudok. (každé pravidlo sa dá obísť, ak sa veľmi chce a navyše, ostali jej ostatné zmysly, nie?)

,,Musím být ten nejšťastnější bastard, který kdy žil.“

Autorka sa tak ako vždy nevyhýba vášnivým scénam, ale sú okresané kvôli Astrid, ktorá by nemala so svojím zverencom mať žiadny iný pomer než pracovný. (na konci sa to vynahrádza) Keď som už pri konci, tak ten je zatiaľ najprekvapujúcejší zo všetkých. Ako som hovorila, dejová línia je rovnaká, ale vždy sa nájde niečo originálne. Nemám už čo dodať, len napísať hodnotenie, ktoré určite dokonalo vyjadrí moje predchádzajúce chválospevy.

5 hviezdičiek