12. augusta 2012

Review: Ako hadí jed

autor: Tina van der Holland
názov: Ako hadí jed
originálny názov: Ako hadí jed
rok vydania: 2011 (Motýľ)
zdroj obrázku a anotácie: www.martinus.sk

Anotácia:
„Kto a pre koho vyrobil tento zvláštny šperk?“ pýta sa Lisa, študentka medicíny, keď sa v krypte osemstoročného hradu nájde zlatá vecička, ktorá zo všetkého najviac pripomína vnútromaternicové teliesko...  Autorka úspešného titulu Sladký život opatrovateľky prichádza tentoraz s romanticko-erotickým príbehom z 13. storočia, ktorý sa však miestami mení na napínavý triler. V benátskom paláci sa totiž vynára a stráca fľaštička s hadím jedom, ktorým chce temperamentná Eliz de Brieux otráviť svoju domnelú sokyňu. Kto ju vzal a odkiaľ? Kto bude ďalšou obeťou jedu? Aj keby sa fľaštička našla, problém by zďaleka nebol vyriešený. „Hadí jed je tu, koluje nám v žilách. Človek je schopný povzniesť sa k najkrajším výšinám lásky, umenia a vedy, ale na dne jeho duše číha krutosť, zloba a sklony k tmárstvu.“

Názor:
 sakimichan.deviantart.com
Obálka upúta už na prvý pohľad a ak by to nezvládla, určite zaujme zadná strana obalu. Anotácia je dobrá, ale nič neprezrádza.

Prvé strany ponúkajú veľa rôznych postáv a ich konanie, čo vytvorilo chaos. Ten však rýchlo pominul. Zorientovanie nebolo ťažké vďaka výborne zvolenému vševediacemu rozprávačovi, takže vieme o motívoch a pocitoch všetkých postáv.

Kombinácia faktov a deja vytvára príjemné čítanie. Autorka nepíše stroho, takže aj tie časti, ktoré sú viac menej o skutočnostiach sú zaujímavé. Dejová línia nebola dynamická, žiadne nečakané zvraty, skôr som celou knihou iba tak preplávala. Napísaná však bola pútavo, vôbec som sa nenudila.

Postavy neprechádzajú vývojom, od začiatku sú také, aké sú. Prevládajú ich hlavné črty, neprežívajú žiadne skúsenosti, ktoré by ich príliš ovplyvňovali. Hlavná hrdina sa mi zapáčila hneď ako som zistila, ktorá z postáv ňou vlastne je.

greenspoon.deviantart.com
Hlavná zápletka sa lásky. Vysoké postavenie, nevhodný muž. Takýto scenár zaručene zaberie. Od začiatku je jasné, že vzťah medzi hlavnými postavami je odsúdený na zánik, predzvesť smutného konca. A práve ten sa mi najväčšmi páčil. Spôsob akým sa to všetko končí. Smutné, možno aj pravdepodobné. 

Niečo ako ,,druhý koniec" je ešte lepší než ten prvý. Nádherné prepojenie minulosti a súčastnosti, možnosť druhej šance v ďalšom živote.

Netuším, čo ma na nej zaujalo až na plné hodnotenie, lebo toto nie je typ knihy, ktorý zvyčajne čítam, no musím povedať, že som ani nemohla uveriť, že tento príbeh vyšla z pera slovenskej autorky. Vynikajúca historicko-romantická kniha, ktorá stojí za prečítanie. Ak budete mať možnosť, nenechajte si ju ujsť. 

5 hviezdičiek

5 komentárov:

  1. znie to zaujímavo a obálka 100 bodov! 8D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Simuš, ďakujem za pochvalu fotky aj zahlasovanie, veľmi mi to pomohlo! .. Keby si niekedy potrebovala ty, tak sa ozvi! ;)

    Ty si inak už vymakaná. Keď čítam ako hodnotíš štýl písania a anotáciu a všetko, tak si hovorím, že "Ja som ten najnenáročnejší čitateľ amatéér!" :D

    Nechystáš sa aj ty napísať nejakú knihu? ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kniha mi už nejaký ten čas zapadá prachom na poličke a nie a nie sa k nej dostať. Veľmi dobrá recenzia :) myslím, že s prečítaním tejto knihy si trošku pohnem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zdravím, Simona :) Na Vašu recenziu som natrafila, keď som na nete hľadala čosi okolo Hadieho jedu. Recenziu ste napísali ozaj pekne a úprimne. Potešila ma o to viac, keď som si neskôr podľa Vášho profilu uvedomila, že ide o slová (neznámej)študentky... Som veľmi rada, že moja kniha zaujíma aj mladšie ročníky! Milá Simona, ďakujem Vám za recenziu, prajem Vám ešte veľa zaujímavých kníh na prečítanie a osobne všetko dobré :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Znie to dobre. Hlavne to, že je to historické, pretože slovenské autorky väčšinou stavajú starú známu súčasnú Bratislavu, pár opletačiek s chlapmi, sexom a prípadne problémami s deťmi a hups, už majú napísanú knihu. Toto však vyzerá zaujímavo a asi si ju rezervujem v knižnici (teda dúfam, že ju v tej našej budú mať). :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)