14. septembra 2012

Updates & News: Filmová dystópia


Prvýkrát v histórii tohoto blogu sa vyskytne iný článok než recenzia. Hneď vysvetlím prečo. V poslednom čase sa na pulty slovenských kníhkupectiev dostalo niekoľko dystópií, ktoré sa po celom svete stali veľmi rýchlo populárne. A ta-dá! Už sa môžeme tešiť dokonca aj na filmové spracovanie. O ktoré vyvolené knihy sa jedná?

Dokonalý pár| RECENZIA

Pred dvoma rokmi sa odohrala bitka medzi nahrávajúcimi spoločnosťami Paramount Pictures a Disney, lebo obe mali záujem o práva na film The Matched podľa knižnej predlohy debutujúcej autorky Ally Condie. Z tohto boja vyšla víťazne spoločnosť  Disney v spolupráci s Offspring a práva odkúpila dokonca pred oficiálnym vydaním knihy. 

Všetci fanúšikovia tešili a nahrávacia spoločnosť Disney sa zastrájala hľadať scenáristov už počas roka 2011. Výber padol na Kierana a Michelle Mulroneyových. Produkciu podpísal Adam Shankman (môžeme ho poznať ako režiséra filmu A walk to remember,  obľúbeného seriálu Glee či 17 again) a objavuje sa aj meno Jennifer Gibgot.

Dokonca toho istého roka mal byť vybraný aj režisér! Potom však prišla stagnácia a nejaký čas sa nič nedialo. Niekto by si mohol myslieť, že sa na to zabudlo, kým pred niekoľkými dňami, 5 septembra 2012, stránka Deadline nepriniesla nové správy! Podľa nich, Disney momentálne rokuje s potencionálnym režisérom, ktorým by mal byť David Slade podpísaný pod filmy ako je napríklad Twilight sága: Zatmenie. Ten sa už v marci na svojom Twitteri ohľadne filmu vyjadril.



Divergencia| RECENZIA

Filmové spracovanie Divergencie je na tom oveľa lepšie a prehľadne aktualizované. Summit Entertainment v marci roku 2011 odkúpila práva na spracovanie.

Scenára sa začiatkom júna ujal Evan Daugherty, ktorý ma na svedomí aj Rusty Forkblade alebo Snow White And The Huntsman. Za producentov boli stanovený pár zložený z Douga Wicka a Lucy Fisher, ktorí spolu často spolupracovali napríklad na produkcii filmov: Gejša či Peter Pan.

Distribúciu bude mať na starosti Summit a Lionsgate, ktorá má práva aj na pokračovanie, Rezistenciu. (Zapojenie Lionsgate je výsledkon pohltenia tejto spoločnosti Summitom)

Momentálne prebieha komunikácia medzi nahrávacou spoločnosťou a Neilom Burgerom (režíroval filmy: Interview with the Assassin, The lucky ones, Limitless a The Illusionist)  ohľadom režírovania Divergencie. hoci ešte nič nie je isté, dátum uvedenia filmu je stanovaný na 21. marca 2014.

Nadšení fanúšikovia si dávajú na čas a už teraz sa vyskytlo zopár fan-made plagátov. Príklad, ktorý bol zverejnený aj na oficiálnej stránke, si môžete pozrieť TU.


Updates & News je moja rubrika, ktorú som práve založila. Ak chcete článok okopírovať alebo nejakú jeho časť, prosím, použite zdroj. Je to síce len pár viet, ale dalo mi to dve hodiny práce, nájsť, preložiť a napísať tak, aby to malo hlavu a pätu. Ďakujem.

6 komentárov:

  1. Dokonalý pár ako film? tak na to by som rozhodne šla, aj na divergenciu... ja som len minule videla Hry o život a bolo to niečo neskutočné... väčšinu času som zadržiavala dych :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na filmy som zvedavá, aj keď ma ani jedna z kníh nechytila extrémne, páčili sa mi. Čo sa týka HG, film som začala pozerať, ale nechala som to tak, lebo ma vôbec nezaujal.

      Odstrániť
  2. Dokonalý pár bude sfilmovaný? wau, to bude zaujímavé 8)
    táto rubrika je skvelá 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Už sa neviem dočkať! O Dokonalom páre som počula (konečne sa to niekam pohlo, to ako keď som čakala, čo bude so City of Bones, hroza!!), naopak o Divergencii nie. Netušila som, že aj tá má byť sfilmovaná. Čo je fáákt super. Len dúfam, že sa dožijeme premiéry.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som nepočula ani o jednom do včerajška. Keď som to objavila, tak som sa rozhodla, že o tom dám vedieť svetu. :) A premiéry sa určite dožijeme! :D

      Odstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)