28. marca 2013

Recenzia: Wait for you (Wait for You #1)

autor:  Jennifer L. Armentrout
názov: Wait for you
originálny názov: Wait for you
séria: Wait for you
rok vydania: 2013
GR: 4.37 / 10,699 hodnotení

Od tejto autorky si už dlho chcem prečítať sériu Lux, no zatiaľ sa akosi nepodarilo. Hanba mi. Najprv mi ani nedošlo, že Jennifer napísala túto knihu pod pseudonymom J. Lynn (ja viem, na obale je jej meno konskými písmenami. a čo? nevšimla som si to)

My pens! My glorious pens rolled everywhere. A second later I was pressed against the wall. 
The wall was strangely warm.
The wall chuckled.
“Whoa,” a deep voice said. “You okay, sweetheart?”
The wall was so not a wall. It was a guy.

Wait for you je ďalším z kopy príbehov, v ktorom majú obaja hlavní aktéri temné tajomstvá. Avery odišla od rodičov, čo najďalej a stále ju máta Halloweenská párty s príšerným koncom. Cam je veľmi obľúbený a sebavedomý. Obaja chodia na tú istú univerzitu. Majú hodiny astronómie. Bývajú oproti sebe. Ibaže medzi nimi stojí Averina minulosť.

“I’m used to having girls throw themselves at me.”
I blinked, thinking I hadn’t heard the blue-eyed babe right, because surely he hadn’t said something as lame as that.
He had and he wasn’t done. “Trying to jump on my back is new, though. Kind of liked it.”

Zas a znova sa dostávame do príbehu, keď sa obyčajná baba, v posledných rokoch veľmi utiahnutá a zničená incidentom v jej minulosti zamiluje do fešného chalana, ktorý je nielen sebavedomý ale ešte aj neuveriteľne zábavný. Čo by to bolo za story, keby sa jednoducho dali do kopy, no nie? Tak teda prekonávajú milión tisíc päťsto prekážok, aby sa nepovedalo. 

He looked up through those impossibly long lashes and sighed. Tearing the napkin in half, he folded up one of the cookies and then dropped it in my lap. “I know they say you shouldn’t take candy from strangers, but it’s a cookie and not candy and technically, I’m not a stranger.”

Avery (neznášam to meno) je typická hrdinka - sivá myška, lebo sa jej stalo niečo hrozné. Spoznávame ďalšiu hrdinku, čo bola znásilnená, (ďalšia kniha do zbierky, naozaj začínam rozmýšľať, či sa na tom YA autorky dohodli) ale tentokrát to bude drsné.  Cam tiež nemá nepoškvrnenú minulosť, ale rozhodne ho nemáta tak ako Averina. Je neuveriteľne vtipný, dievčatá ho milujú, ale on má oči len pre Avery. 

“We. Are. Partners,” he repeated, and then sighed. “Apparently, Drage had the class pick their partners right at the beginning of class on Monday. I walked in afterward and at the end he told me to partner with anyone who joined the class on Wednesday or I’d be partnerless. And since I don’t like the idea of being partnerless, you and I are partners.”

Wait for you sa číta jedným dychom. Čo na tom, že je to viac-menej klišé. Štýl písania je unikátny. Bavila som sa na dialógoch. Niekoľkokrát som vybuchla som smiechu a nemohla som prestať. (až sa rodičia divili, čo sa toľko rehocem) Preto vás zahlcujem ukážkami z knihy. Nemohla som sa rozhodnúť, ktoré sem dať, lebo sa mi úplne všetky páčili rovnako.

“I’m beginning to think cookies is a code word for something else.”
“Maybe it is.” He tugged on my bag again as he took a confident step back, forcing me down another step. “And just think about it. If cookie was a code word, whatever it symbolizes, it’s been in your mouth, sweetheart.”

Keď už hovorím, že kniha je klišoidná, myslím to vážne. Niektoré časti sú takú sladké, až mi pripomínali romantické filmy. No a keďže som sa takto pekne dostala k filmom, určite by som na Wait for you šla do kina, ak by to náhodou sfilmovali. Je to perfektná kniha na oddych, keď sa nechcete príliš zamýšľať nad dejom. 

“You are really…”
“Amazing? Awesome?” He paused, brows raised. “Astonishing?”
“I was going to go with bizarre.”
“Well, hell, if I had feelings that might actually hurt.”

Napriek tomu autorka šikovne do príbehu vplietla aj prvky, ktoré až také vtipné neboli. Hoci téma znásilnenie nie je taká výrazná ako v Easy a nepokúša sa ponúknuť riešenie, sústredí sa na následky, ktoré takýto zážitok prinesie. Nehovoriac to tom, ako sa k celej veci postavili Averini perfektný rodičia.

I whipped around, almost dropping the silverware. “The Notebook? You own The Notebook?”
Cam stared at me blankly. “What’s wrong with that?”
“Oh, nothing is wrong with that. Its just such a… uh, chick flick.”
“I’m confident enough in my masculinity and sexuality that I can say that Ryan Gosling is just dreamy in this movie.”
My jaw hit the floor.

Určite vám túto knihu všetkým odporúčam. Hoci to nie je žiaden literárny unikát, na oddych je ako stvorená. Takisto na zasmiatie a aj na nejaké tie slzičky. Veľmi sa mi páčilo, ako sa rozhodla autorka knihu ukončiť. A na voľné pokračovanie sa definitívne teším.

“What do you want to drink?”
“Do you have milk?”
“You want that with Chinese food?”
He nodded. “Need my calcium.”

Ešte taká drobnosť. Uvedomujem si, že toto sú viac menej ukážky a recenzia nie je veľmi rozsiahla. K tomu chcem povedať, že takýchto kníh je na tony, ale naozaj ma zaujala hlavne svojimi vtipnými výrokmi, ktorými sa snažím presvedčiť aj vás, aby ste sa do knihy pustili. Myslím, že toto je prvýkrát, čo som sa pri knihe tak uvoľnila a nasmiala sa. Ak sa vám ochutnávka páčila, určite po knihe siahnite a zabavte sa.

“And hey, I think I’m a pretty damn good catch for your first date.”
“Oh my God.” I laughed. “I can’t believe you just said you were a good catch.”
He shrugged one shoulder. “I am. Now eat your chicken before I do.”

"I want you to know that I’m serious. You’re not a hook up. 
You’re not a friend with benefits. You’re more than that to me.”

Cam spun me around and kissed me, right there between the two buildings. It was no friendly peck on the lips. When our tongues touched, my bag slipped off my arm and hit the frosted ground.
“Holy crap,” Jacob muttered. “I think they’re going to make babies.”


3 komentáre:

  1. Knihu mám rozčítanú a čo som zatiaľ čítala sa mi páčilo :D Cam je skrátka super xD
    Inak, nevolala sa Avery tá oná z VA4? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cam je na zjedenie. A ešte tá fotka, tuším ty si ju pridávala na GR, len do neho naraziť. :D

      No, nemám šajnu či tam nejaká Avery bola, ja som skončila 2 a momentálne mám niekoľkomesačnú pauzu od Rose. :D

      Odstrániť
  2. :DDD Tie úryvky sú fakt dobré. Ak na to niekedy bude správna nálada, prečítam si ju...:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)