13. júla 2013

(RC) Recenzia: Nikdy nehovor navždy

autor: Ali Cronin
názov: Nikdy nehovor navždy
originálny názov: No Such Thing as Forever
séria: Láska, Túžba, Sex | Girl Heart Boy
rok vydania: 2012; SR: 2013 (Fragment)
GoodReads: 3.10 / 194 hodnotenia

Ali Cronin

Autorka noviel pre mladých dospelých momentálne pracuje na sérii Láska, Túžba, Sex.

Sedemnásťročná Sára bola posledná z partie, ktorá nemala NAOZAJSTNÉ skúsenosti s chalanmi. To sa ale zmenilo a teraz prežíva svoju prvú veľkú lásku. Na dovolenke v Španielsku stretla perfektného chalana - Joea a všetko je super...aspoň zo začiatku. Z ničoho nič však Joe zmizne, nezdvíha telefón, neodpovedá na správy. Čo ak Sáru len využíva? Podarí sa jej odhaliť pravdu?

Obálka

Veľmi príjemná, pekne kontrastuje čiernobiely podklad s ružovou farbou. Som rada, že bola ponechaná pôvodná obálka, lebo na GR nájdeme aj menej podarené verzie.

Moje myšlienky

Stretnú sa na dovolenke, prežijú pár krásnych chvíľ až prichádza čas lúčenia a slová zavolám ti. Letná dovolenková aférka z pohľadu chlapca a dievčaťa. Aktuálna téma. Spracovanie mizerné. Fajn. mizerné je prehnané. Lepšie bude povedať dostala som dobrý príbeh s príšernou hlavnou hrdinkou. Čakala som vtipný príbeh o láske, plný romantiky a padajúcich hviezd. Niečo svieže, milé a oddychové. Dostala som to tak pol-na-pol. Začiatok a zápletka boli výstižné a zaujali. 

by SnapThat.deviantart.com
Sára je sedemnásťročné dievča. Milá, inteligentná so skvelými priateľmi. Keď stretne Joea, zmení sa na dievča posadnuté svojím chlapcom, ktorý o ňu nejaví žiaden extra záujem. Hovorí o ňom, myslí na neho a každého s ním "otravuje". Bola to Sára, kto pokazil tento príbeh svojím myslením a naivitou. A možno ani nebola naivná, ale nechcela vidieť, čo bolo pred ňou. Rozhodne zaujala nr.1 v rebríčku naiviek. Skutočne dúfam, že takéto baby existujú len v knihách, lebo si neviem predstaviť, že by sa fakt niekto reálny takto správal. Hoci mi bolo povedané so stopercentnou istotou, že aj takéto prípady existujú.

Joe bol letnou láskou alebo sklamaním? otázku nájdeme aj v anotácii a naozaj nezaberie dlho odpovedať na ňu - teda aspoň nám, Sáre to zaberie jednoznačne celú knihu. Kamarátky a kamaráti, s ktorými Sára chodila von mi boli všetci do jedného sympatickí. Veselá skupinka vykreslená naozaj bravúrne, s chybami aj vtipnými momentami.

Ali píše dobre, bez zbytočných omáčok a odbočiek. Nikdy nehovor navždy sa číta ľahko a rýchlo. Príbeh je priamočiary, no trošku priehľadný, keď sa dostaneme do tej polovice, nie je ťažké odhadnúť, čo sa udeje ďalej. Miesta, kde sa budete nahlúplo usmievať neočakávajte. Namiesto toho si prečítate romantiku pomiešanú s napätím, niekedy výsmechom, priateľské i vtipné chvíle a miestami sa priplichtili aj smutné momenty. V konečnom dôsledku, nie je to žiadna hlboká kniha, ale kniha o mladom, prvýkrát zaľúbenom dievčati.

Ako celok bol tento príbeh príjemný. Sklamala ma len Sára a to nie iba trošku, ale poriadne. Nedokázala som stráviť jej nekonečné tirády o Joeovi a jej prístup k ich vzťahu. Rovnako mi prekážali jej rozhodnutia často totálne nepremyslené kričiace zúfalstvom a naivitou. Mierna úprava jej charakteru by všetkému pomohla.

5 komentárov:

  1. Súhlasím. A ver mi, je veľa takých dievčat, ako je Sára. Bohužiaľ.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No neviem, mne sa zdala až príliš prehnaná. Ja osobne si dovolím tvrdiť, že takú babu nepoznám. (alebo o tom aspoň neviem) Neviem si predstaviť, že v dnešnej dobe by fakt nejaká bola schopná robiť také kraviny.

      Odstrániť
  2. Nepochopím, že niekto môže napísať takú knihu. Z tej hlavnej hrdinky urobila úplnú psychopatku, ktorá je závislá od chalana.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No, neviem, knihu som nečítala a asi ani nebudem, zbytočne by som sa rozčúlila.:D Ale baby vedia byť fakt riadne na hlavu, keď sa zamilujú...:P

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ten názov ma zaujal, ale ako vidím, nie je to až také dobré :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)