(RC) Recenzia: Príbeh dámy X

originálny názov: The Story of X
séria: -
rok vydania: 2012
GoodReads: 3.46 / 203 hodnotení

A.J.Molloy

Je pseudonym známej britskej autorky.

Jeden deň, jedno stretnutie a jeden magický muž zmení jej život. Dvadsaťročná študentka X (tak ju všetci prezývajú) prichádza do Neapola, kde chce pracovať na svojej diplomovej práci. Jej takmer osudové stretnutie so záhadným mužom, grófom Roscarrickom zmení všetky jej plány. Jeho zdanlivý nezáujem v nej vyvoláva ešte väčšiu túžbu. Kto je ten neodolateľný muž a čo pred ňou tají? Čím viac času s ním X trávi, tým väčšia vášeň ju spaľuje.

Trailer & Obálka

Trailer som nezháňala, no pozrela som si obálky a musím povedať, že originál a naša sú top. Niektoré boli znesiteľné a našla som aj jednu neznesiteľnú, mierne pripomínajúcu obálku Súmraku.

Moje myšlienky

Mala som pocit, že to budem porovnávať s Fifty Shades. Neporovnávala som. Fifty bolo celkom o niečom inom. X mi miestami pripomínalo skôr Súmrak. Najmä zo začiatku, tam bolo zopár podobností, no s postupom strán sa všetko podobné vytratilo a ostal len samostatný príbeh neporovnateľný s ničím. Hneď na začiatku by som však chcela podotknúť, že ak sa vám Fifty nepáčilo, toto určite nebude kniha pre vás, lebo je ešte o čosi skazenejšia.

Prvé riadky nás zavedú do Talianska. Živé obrazy vytvoria skvelú atmosféru, až som nadobudla pocit, že som v Taliansku s ňou. Za to autorku veľmi chválim, no na niektorých miestach opisovala okolie až príliš dlho a aj na nevhodných miestach - teda tam, kde sa malo stať niečo dôležité, čo na na mňa pôsobilo trošku rušivo a zdržujúco.

0stargazer0.deviantart.com
Americká študentka na ,,študijnom" pobyte v Taliansku stretáva zámožného a príťažlivého lorda Roscarricka. Príbeh ich lásky by nebol vôbec zaujímavý, ak by ona neštudovala taliansku mafiu a on nemal temné tajomstvo. Alex je typická hrdinka s vierou v pravú lásku na prvý pohľad. Je naivná v štýle Belly a Anny, no napriek tomu som si ju obľúbila. Lord Roscarrick bol z iného súdka. Určite sa nepodobal Edwardovi a už vôbec nie Christianovi. Je to postava, ktorú som si mala zamilovať, no môj postoj bol viac-menej neutrálny. Áno, bol to ten typ badboy-a, ktorý upúta hneď, ako sa objaví na scéne, ale jeho členstvo v mystériu bolo dosť odraďujúce.

Čiže mystérium. Skupina vplyvných ľudí, ktorá zároveň veľmi skazená. Po stovkách kníh na spôsob Fifty, kde figuruje hlavný mužský hrdina s nevhodnými chúťkami, boli mystéria iné, totálne na iný spôsob. Oveľa nemravnejší a otvorenejší, určite nie pre slabé nátury. Čím bližšie bol koniec, tým viac opisov ,,párenia ako králiky" pribúdalo. Jednako sa kniha čítala veľmi dobre, rýchlo a autorke sa darilo striedať zaujímavé pasáže s mierne faktografickými pasážami, takže sme nedostali príliš veľa informácii naraz, dej mal spád a bolo predídené stagnácii.

Koniec bol na môj vkus veľmi zrýchlený, akoby autorka vyčerpala všetko, čo mala a neostalo jej eso v rukáve. Priznávam, že nebol predvídateľný, ale po priebehu, kde najdôležitejšie miesto mali mystéria som si vyvrcholenie predstavovala inak. V konečnom dôsledku sa mi kniha páčila. Čo anotácia sľúbila, kniha splnila. Nečakajte žiaden hlboký príbeh, ale príjemnú oddychovku s krásami Talianska, mystickým kultom a stranami plnými pikantností.

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Fragment ZA RECENZOVANÚ KNIHU
Kúpiť knihu Príbeh dámy X