(RC) Recenzia: Mesačné slzy (Ukradnuté sny #2)

názov: Mesačné slzy
originálny názov: Scherbenmond
séria: Ukradnuté sny | Splitterherz
rok vydania: 2011; SR: 2013 (Fragment)
GR: 3.66 / 260 hodnotení

Bettina Belitz

Láska k písaniu v nej bola prítomná už od malička. Po skončení školy pracovala ako novinárka, no v súčasnosti sa už venuje len písaniu kníh, žije v dedinke so 400 obyvateľmi a námety hľadá v prírode a počasí.

Trailer & Obálka

Krásna! Úžasná, perfektná, jedinečná. Celá séria má nezvyčajné obálky, ktoré na prvý pohľad zaujmú. Predchádzajúca sa mi síce páčila o trošinku viac, ale je isté, že všetky tri diely majú vynikajúce prebaly.

Moje myšlienky

Mesačné slzy ma potešili už len svojou samotnou existenciou. Kto čítal moju recenziu na prvý diel, Ukradnuté sny, vie, že som si túto sériu zamilovala a nemohla som sa dočkať pokračovania. Prečo? Lebo autorka ukončila dej v nesmierne napínavej chvíli, hneď v tom okamihu som túžila vziať do rúk pokračovanie. Nanešťastie, nehovorím po nemecky, čiže to nebolo možné. O to šťastnejšia som bola, keď som do rúk dostala tento pokladík.

Na moje prekvapenie, Mesačné slzy nezačínajú tam, kde sa skončili Ukradnuté sny. Začiatok je rozvláčny, chvíľku trvá, kým sa príbeh rozhýbe. Čo už, taký je autorkin štýl. Veľkou výhodou oproti predchádzajúcej knihe je toto: dej naberie spád oveľa rýchlejšie a graduje až do veľkého tresku na konci knihy. Čítanie som si užívala každú jednu sekundu, o čom svedčia aj fakty. Päťsto strán popísaných malými písmenkami som zhltla za jeden deň. Jeden! Bola som pripravená na všetky opisy, na divokú jazdu zloženú zo snov a reality, ktoré sa čudesne prelínajú. Na druhej strane, predpokladala som výraznejší pohyb v riešení vzťahu medzi Colinom a Elisabeth. Teraz nemám na mysli vývoj ich vzťahu, ale celkové vyriešenie. Mesačné slzy sú však tak ako väčšina druhých dielov zamerané na preklenutie rozdielov medzi hlavnými hrdinami, ale nezameriavajú sa len na to. Šikovne je tam zapletených niekoľko ďalších línií udržujúcich záujem čitateľa. V súvislosti s dejom mám jedinú maličkú výhradu. Elisabeth trvalo nekonečne dlho nájsť zákernú nočnú moru, pričom podľa mňa už nemohlo byť jasnejšie, kto to je.

Už som načrtla, že sa dočkáme vývoja vo vzťahu Colina a Elisabeth. Klobúk dolu pred autorkou za jej unikátny prístup k obom spomínaným postavám a chémii medzi nimi. Elisabeth je zvláštna osoba, miestami som jej správaniu vôbec nerozumela a stále som si na ňu ešte úplne nezvykla. Colin... Nó, Colin zostal Colinom. Udržal si všetky kvality a nejaké mu aj pribudli. Najviac na ich vzťahu sa mi páčilo, že sa Colin neustále neľutoval a neurážal sa. Bolo mu fuk, ako veľmi na neho Elisabeth vrieska, ako sa hnevá, nadáva mu v amoku. Prešiel to bez slova, akoby sa nič nestalo a vôbec jej to nevyhadzoval na oči, keď sa upokojila. Málokedy sa stretávam s takýmito hrdinami, pretože väčšinou sa takého hádky končia niekoľko desiatok stranovými litániami, prosbami o odpustenie či malichernými pomstami. Tu však nič také nenájdete.

Mierne ma zarazil potenciálny trojuholník. Naozaj mi nechýba a Mesačné slzy majú čitateľovi určite čo ponúknuť aj bez neho. Našťastie, Elisabeth aspoň vedela koho si má vybrať aj napriek (asi dvom) kratučkým bezvýznamným stavom pomätenia. Ku koncu sa všetko na dobré obrátilo... Ba či naozaj? To je stále otázne. Stále tam kdesi pobehuje Tessa, Elisabethin otec je nezvestný a Colin... (to by ste chceli vedieť, ale vám nepoviem ;-))

V Mesačných slzách som si užila aj emócií. Zasmiala som sa, poplakala som si. Cítila som celú škálu pocitov a ponorila som sa do sveta nočných môr. Už mi nezostávajú žiadne slová, už neviem, čo povedať. Všetky som napísala. Dúfam, že som vás aspoň trošku navnadila, aby ste sa začítali do knihy, kde môžu byť nebezpečné aj sny. Ja sama neviem obsedieť na stoličke a posledný diel napäto očakávam.

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Fragment ZA RECENZOVANÚ KNIHU
  Mesačné slzy si môžete kúpiť TU