13. júla 2015

Filmová recenzia: Jurský svet

Toto už chvíľku v kinách beží. Ja som bola na film ešte v Brne s kamoškou. Najprv boli naše plány iné - chceli sme ísť na Vincenta, ale po zvážení sme sa rozhodli pre Jurský svet (tento film nie je ani vekovo obmedzený, no verili by ste tomu?).

V skratke by som Vás uviedla do filmu - je to niečo ako pokračovanie Jurského parku, trojdielnej série, ktorú určite poznáte z Markízy. Aj v Jurskom svete majú Jurskú park - presne na tom istom ostrove a pred Claire, vedúcou celého tohto malého zázraku, nikto nesmie predchádzajúce neúspechy ani spomenúť. Ibaže ľudia chodia do Jurského parku, ako chodia do ZOO. Záujem klesá, a tak sa snažia vytvoriť hybrida, nového dinosaura, ktorý nikdy neexistoval a bude oveľa väčší, hrozivejší a inteligentnejší. Keď sa rozpúta peklo, je neskoro plakať nad rozliatym mliekom.

Najprv som sa filmu trocha obávala. Ja nie som veľmi na také tie desivé veci, skôr si pozriem dobrú komédiu. Ale tak výber bol obmedzený a po skúškach sa mi naozaj chcelo na niečo ísť. Nakoniec, nebolo to vôbec také strašidelné - ja viem, že sa teraz asi smejete, no pre mňa pojem strašidelný film znamená niečo iné, než pre zvyšok populácie... hovoríte s osobou, ktorá nevidela žiaden horor a krváky tiež nemiluje.

Jurský svet bol plný akcie. Všade dinosaury, útek veľkého hebeda, ktoré zabije všetko, čo sa mu pripletie do cesty (a ani sa neunúva to potom zožrať). Do toho Claire hľadá svojich synovcov na 10 centimetrových podpätkoch (v lese, dokonca na nich väčšinu času beží). A samozrejme, hlavný hrdina, Owen je veľmi príťažlivý a dobre sa na neho pozerá. Okrem toho, to celkom vie aj s raptormi. Gray a Zach, Clairiny synovci, sa stratia v parku, kde je práve nezbedne pobehuje hybridné monštrum. Napriek tomu, nie je Jurský svet len o akcii. Niektoré pasáže boli nehorázne vtipné, či dokonca citlivé.

Špeciálne efekty a zvuk boli podľa mňa tiež dosť pôsobivé a zopár scén riadne nechutných, no nie až natoľko, aby som sa nemohla pozerať. Dá sa povedať, že určité scény boli aj nie veľmi prekvapivé, lebo divák si dokázal domyslieť, čo bude nasledovať.

Zrátané a podčiarknuté, Jurský svet sa mi páčil. Naozaj poriadne. Nevidela som predchádzajúce časti, tak to nemám s čím porovnať, neviem povedať či to bolo lepšie alebo horšie, ale jedno viem iste - tento film sa určite oplatí vidieť.