16. júna 2013

Jeaniene Frost: Nenávist až za hrob (Noční lovci #3)

autor: Jeaniene Frost
názov: Nenávist až za hrob
originálny názov: At Grave's End
séria: Noční lovci | Night Huntress
rok vydania: 2008; 2013 (Fantom Print)
GoodReads: 4.35 / 34,028 hodnotení

Recenzia: Na půl cesty do hrobu | Jednou nohou v hrobě (1. a 2. diel)


Jeaniene Frost

Jeaniene je New York Times, USA Today, a medzinárodná autorka bestsellerov. Práva na jej knihy boli rozpredané do devätnástich rôznych krajín.. Žije v Severnej Karolíne s manželom Matthewom. Rada číta poéziu, sleduje filmy a cestuje autom. Najviac na svete ju desia lietadlá, deti a kuchárske knihy.

Trailer & Obálka
S obálkami vôbec nie som spokojná. Zatiaľ sa mi ani jedna nejak extra nepáčila, ale táto je fakt príšerná. Keby som nevedela, že vnútro je také skvelé, určite by som po sérii nesiahla. Ďalším faktom spôsobujúcim nespokojnosť je aj nedostatok trailerov. To by mali napraviť čím skôr.

Námet & Fabula
Pokračovanie posúva dej dopredu. Udialo sa toho dosť, no po obsahovej stránke bola kniha dosť slabá. Zápletka nebola taká dobrá, ako v predchádzajúcich dieloch, i keď našlo sa zopár veľmi svetlých momentov a chvíľ. Niektoré pasáže boli skvelé, iné ma prekvapili. Určite som sa nenudila, no čakala som máličko od hlavnej dejovej línie.

by LOVxxE.deviantart.com
Postavy
Cat bola Cat. veľmi svojská, ale rýchlo sa mi s ňou podarilo stotožniť. Až na niektoré drobné rozhodnutia sa mi jej konanie pozdávalo. 

Bones. Neviem, či treba ešte niečo povedať. Bones bol taký perfektný ako v predchádzajúcich dieloch, dokonca možno aj perfektnejší. Občas síce dostal záchvat žiarlivosti, ale ničomu to nepoškodilo.

Na nervy mi liezol premenený Catin pätolízač, ktorého meno si nepamätám (nechápem, ako som mohla zabudnúť). Nanešťastie sa z neho stal upír - síce celkom cielene, ale teraz mi bude užierať nervy aj v nasledujúcich knihách. 

Absolútne ma však prekvapila Catiina matka!! Čo tá žena povystrájala ma normálne udivovalo vždy, keď sa zjavila na scéne. 

Štýl & Čítavosť
Kto už prečítal aspoň jednu knihu, vie, že je vysoko návyková. Jednoducho nemôžete prestať. Presne toho sa drží aj pokračovanie. Značne tomu napomáha sarkazmus (môj najobľúbenejší humor). Páči sa mi ako sa Bones s Cate slovne doťahujú a ich poznámky nemajú chybu. Tiež by takýto štýl mal M. Urban pri písaní Živého biča (toť moje zbožné prianie).

Emócie & Romantika
Huh. Smiech. Humor. Smiech. Humor. Záchvat smiechu. Ect. Ďalej prekvapenie, pár zvratov a sem-tam nejaká slzička. Plus neúnosná romantika nato, že táto kniha je akciou priam nabitá. Naozaj veľmi chválim Frost (musím použiť priezvisko, lebo jej krstné nemo, nikdy neviem správne napísať), za vytvorenie love story bez trojuholníčka. To je fakt senzačné!! Páči sa mi, že Bones a Cat sú jednoducho spolu a nič to neovplyvní - a aj bez toho vytvorila kvalitnú sériu, jednu z mojich srdcoviek.

Dojem & Odporúčania
Nenávist až za hrob, rovnako ako celú Night Huntress sériu, môžem odporúčať naozaj každému. Všetci si nájdeme niečo, čo nás na nej nesmierne zaujme, chytí a nepustí. Môže to byť (Bones) charakter postáv, (Bones) humor, (Bones) ľahkosť s akou to autorka napísala, (Bones) čítavosť, (Bones) alebo aj Bones (myslím, že jeho som ešte nespomínala však?)

+ odporúčam: dievčatám (kvôli Bonesovi), ale aj tým ostatným

4 hviezdičky

6 komentárov:

  1. "Vysoko návykové" - to by som ani nepovedala, ale dalo sa, aj keď som sa stále nedostala na dvojku. Jednotka ma zo začiatku veľmi nezaujala, ale ku koncu sa to dosť zlepšilo. A k dvojke som sa ani neviem prečo nedostala. Asi som čítala nejakú negatívnu recenziu. :D
    Ale Bones je rozhodne super :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Povedz mi kto napísal negatívnu recenziu a zaručene tej osobe ublížim!! (robím si srandu, som nenásilný človek :D) Ale vážne, ďalšie časti sú ešte omnoho lepšie než prvá takže vrelo odporúčam. :)

      Odstrániť
  2. Pred prečítaním recenzie: "A teraz si prečítam chválospevy na úžasňáckeho (<to nie je slovo)Bonesa." Trafila som sa. :DD A pokračovanie ma neláka, i keď Mačkina (mne to Cat príde divnejšie a divnejšie) mama ...na tú som zvedavá lebo ma štvala. :P :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Bože, najlepšia séria :) Úplne s tebou súhlasím. Bones je najlepší :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)