8. februára 2015

Bettina Belitz: Tŕnistý bozk

Na túto knihu som sa tešila. Tešila som sa na ňu poriadne, lebo prvé dva diely, ma dostali. Svet snov je neprebádaný, téma veľmi vďačná a celkom fajn námet. Prvé dve knihy boli síce rozvláčne, ale boli dobré. Nechápem, čo sa zrazu stalo.

Bettina Belitz: Tŕnistý bozk
| rok vydania: 2014 (Fragment) | GR  | 3.63 - 230 hodnotení |
| originál: Dornenkuss , rok vydania: 2011 |


Neviem, čo sa stalo - či je to mnou alebo tou knihou. Ale asi k tomu prispelo oboje. Teda k faktu, že sa mi vôbec nepáčila a mala som problém prečítať ju. V poslednom čase hodnotím knihy o dosť prísnejšie než som zvykla, lebo nemám času na rozdávanie. Vlastne ani neviem, ako ďalej pokračovať a čo napísať. Tŕnistý bozk patrí medzi tie knihy, ktoré som dočítala len s absolútnym sebazaprením a aj to po pomerne dlhom čase. Aspoň som rada, že to bol posledný diel a tým pádom ma nečaká ďalšia jazda. (Ako viete, mám zvláštne nutkanie dočítať načaté série. Nedočítané ma znervózňujú.)

V prvom rade by som chcela povedať, že táto kniha mohla mať polovičnú hrúbku. Áno! Obsahovala na môj vkus príliš veľa opisov, strašne veľa vaty - načrtnutých vecí, snov, zamyslení a neviem čoho ešte. Ibaže nikam neviedli, neposunuli príbeh dopredu, naopak, brzdili ho. Málokedy to vystriedala dynamická pasáž. Ani dva predchádzajúce diely neboli príliš dynamické a určite tam tiež boli opisy, no nie v takomto množstve a stále sa dej niekam posúval! Tu som mala pocit, že sa nič nedeje a nevedela som či sa vôbec bude.

Po druhé, postavy boli surovo dokaličené. Najmä Ellie. Neprirástla mi k srdcu, je to zvláštna postava, ale zvykla som si na ňu i jej podivnosť. Lenže tento diel... už som nemohla. Jej správanie bolo nevyspytateľné, polovicu času strávila v akomsi alternatívnom vesmíre. Jej hlava a myslenie ma vyčerpávali. Neznášala som jej monológy a sny, ktoré mi nedávali zmysel (ani jej) a strašne ma iritovalo skoro všetko, čo spravila alebo nespravila. Väčšinu času som ju chcela prefackať a povedať jej, nech sa už konečne správa normálne. A to mala predstavovať postavu, ktorá mala byť the best. Problémom bol aj fakt, že všetko sa krútilo okolo nej a ostatné postavy v skutočnosti nedostali nijaký veľký priestor.

Z Colina  sa stalo akési čudo-judo, ktoré síce bolo stále Colinom, ale niekedy som fakt jeho správaniu nerozumela. Na druhej strane som si obľúbila Giannu a celkom aj Paula. No počas čítania ma neopúšťal pocit, že všetky postavy okrem Ellie sú len na okrasu, aby tam niekto bol a nebolo to úplne prázdne. 

V polovici knihy nám autorka predviedla niečo, čo nedokážem pomenovať, ale predpokladám, že to mal byť nenásilný trojuholník s vopred jasným koncom prostredníctvom ktorého chcela príbeh vygradovať na maximum, ako sa patrí, keď je to posledný diel. Ups. Nevyšlo. Celú túto zápletku by som pokojne oželela, lebo priniesla len tortúru a zmätok na približne 250 stranách. Chémia medzi hlavnými hrdinami bola ta-tam počas celého príbehu a ich vzťah šiel od desiatich k piatim.

Koniec knihy ma už úplne zničil. Plusom bolo, že vo mne konečne vyvolal nejakú tú emóciu. Slzičky padli, čosi na spôsob happyendu prišlo, no bolo to také nemastné-neslané. Oproti celej knihe bol koniec zbúchaný na desiatich stranách, dosť neukončený a celkovo som od neho čakala omnoho viac. Ja neviem presne, čo som si predstavovala, ale toto to nebolo.

Tŕnistý bozk bol jednoducho príliš. Viac než som dokázala zvládnuť. Rozvláčny dej, príšerná hlavná postava, samé zamotávanie a dorazil ma trojuholníček spolu s koncom, ktorý za tú celú námahu ani nestál. Už dávno ma žiadna kniha takto nesklamala, lebo Tŕnistý bozk mal byť skvelým koncom mojej obľúbenej série a nie toto tu. 

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Fragment ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK KNIHY
Kúpiť knihu Tŕnistý bozk

8 komentárov:

  1. Kniha mi veľa nehovorí, túto sériu som doteraz akosi obchádzala, ale na GR som videla, že si tomu dala jednu hviezdičku a povedala som si, že si musím prečítať recenziu. :D Nestáva sa často, že dostanú knihy také nízke hodnotenie, ale neviem prečo, vždy ma baví viac čítať negatívne názory. :D
    Ale inak čo tak pozerám, v knihách všeobecne ani tak veľmi nevadia opisy a vata a uvažovanie, ale skôr ich pokazia postavy. Toto neznášam. Vždy sa modlím, aby mi autor nepobabral nejakú moju obľúbenú postavu, lebo tým by u mňa zrejme skončil.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale keď je tej vaty veľa, tak to lezie na nervy. A keď je príbeh rozvláčny. :D Ale inak to bola skvelá séria, teda, okrem tohto dielu. Predchádzajúce sa mi nesmierne páčili. Preto som bola teraz nemilo prekvapená.

      A v poslednom čase dávam kruté hodnotenia. Tento rok už mám 4 jednohviezdičkové. :D

      Odstrániť
    2. Fííha, tak to máš tento rok buď fakt biedny čuch na výber kníh, alebo nie si v nálade. :D Ja zatiaľ nemám čo riešiť. V januári som nečítala a zatiaľ mám na konte len dve knihy a obe boli fakt dobré, takže... :D

      Odstrániť
  2. Tiež mám vo zvyku série dočítavať, ale pri tejto som to nezvládla. Po prvej časti som naozaj nemala chuť na ďalšie dve. Ellie bola strašná postava, na mňa príliš opisu v knihe.. Chcela by som vedieť, ako sa rozvíjal Colin, ale neviem sa k tomu dokopať, vôbec nie :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Colin zostal colinovatý. :) Od začiatku do konca presne rovnaký, len trocha temnejší. ;)

      Odstrániť
  3. Ako tak pozerám, aspoň ten názov je výstižný. Očividne bola táto kniha tŕnistou cestou. :D Sú série, ktorým sa snažím oblúkom vyhnúť a toto je jedna z nich. Už len tá hrúbka každého dielu ma odrádza...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kedysi som si túto sériu chcela kúpiť, no teraz som rada, že som si to rozmyslela :D Neviem, čo sa to s Fragmentom stalo. Síce nie vždy vydali knižný skvost, no bolo to aspoň čitateľné. Teraz sa stretávam iba s knihami z ich produkcie, ktoré sa dajú čítať len s velikánskym sebazaprením, takže ja to momentálne neriskujem, keď potrebujem viac času na učenie.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ufff, to ma mrzí, že ti to takto dopadlo... Inak super recenzia.
    Mne sa čosi podobné stalo pri The Immortal Rules. Prvé dva diely som si zamilovala a tretí ma až tak nebavil, niektoré veci ma iritovali... Hoci nie až na 1*.:D Tak či tak to ale nepríjemne zaskočí.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)