31. januára 2015

Andrew Fukuda: Lov

O tejto knihe som počula najmä vďaka blogerom. Mnohí ju prirovnávajú k Hunger Games, čo ja osobne asi nepochopím, lebo toto tu mi slávnu sériu ničím nepripomínalo. Ale navnadilo ma to, aby som si chcela knihu prečítať.

Andrew Fukuda: Lov
| rok vydania: 2014 (Fragment) | GR  | 3.72 - 8,092 hodnotení |
 | originál: The Hunt, rok vydania: 2012 |

Priznávam, našli sa tam spoločné znaky s HG, ale v úplne inom kontexte, a ak by som už dopredu o prirovnaniach / prirovnaniach nevedela, asi by som si to sama od seba nevšimla. Celá zápletka s Lovom bola podaná úplne inak než v Hrách o život a aj samotná problematika sa líšila.

“Never Forget Who You Are Beacause Its Like Forgetting Water Is Wet, The Sun Is Bright, Snow Is Cold. Its Rudunent.”

Gen žije vo svete upírov, kde ľudia - glupani - sú korisťou a čaká ich vyhynutie. Neviem, aké je slovo pre glupanov v angličtine, ale tento preklad sa mi naozaj páčil. Slovo je podobné východniarskému ,,glupy" (hlúpy) a výborne vystihuje podstatu toho, čo pre upírov ľudia znamenajú. Sú jedlo - hlúpe a zďaleka nie tak dokonalé bytosti. 

Nápad sa mi veľmi páčil. Naozaj, naozaj veľmi. Za touto vetou však musí nasledovať obrovské ale. Lov ma nesmierne množstvo medzier, čo sa, bohužiaľ, nedajú vôbec prehliadnuť. Bolestivo bijú do očí a riadne mi kazili zážitok z čítania. Autor sa rozhodol, že spojí nespojiteľné - upírov a ľudí. Zatiaľčo upíri sú silní, rýchli a majú tisíckrát lepšie zmysly, ľudia sú... nuž ľudia. Preto naozaj nechápem, ako sa Genovi podarilo žiť medzi nimi bez toho, aby ho okamžite prekukli. Iste, iste - kúpal sa, používal maste, holil sa atakďalej atakďalej. Úprimne? Neprežil by ani deň. S takým nosom a ich neukojiteľnou túžbou po krvi by neprežil ani chvíľočku, hneď by si ho dali na večeru. Hneď by ho odhalili. Nehovoriac o tom, že keď sa dostal do centra, kde ich pripravovali na Lov nemohol sa niekoľko dní ani umyť a im stále nič nedošlo.

nixity.deviantart.com
Gen samotný je veľmi zvláštna postava. Žije sám, lebo mu rodina zomrela a snaží sa prežiť. Ale ja neviem, on bol taký nemastný-neslaný, len tak plával životom a vôbec som si ho nedokázala obľúbiť. Jednoducho bol tam, kniha bola o ňom a hotovo. Gen alebo niekto iný, vôbec ma nezaujal. Ashley June bola tiež chladná postava, ktorú som tiež veľmi nemusela. Myslím si, že konečné odhalenie bolo zbytočné a pokazilo aj aký-taký dobrý dojem, čo ich vzťah mohol zanechať. Iné výrazne postavy tam ani veľmi neboli a vlastne ma žiadny charakter nezaujal - bolo mi úplne jedno, čo sa s kým stane.

Zápletka sama o sebe sa mi páčila. Svet zostavený z upírov, ich hierarchie a aj námet lovu na glupanov boli fajn. Pekne to gradovalo a príbeh sa viac a viac zauzľoval vďaka dedinke ľudí, ktorí boli ,,chovaní" práve na lov a ich funkciou bolo nakŕmenie niekoľkých vybraných upírov. Dobre do toho zapadol aj Vedec a jeho poznámky. Celkovo bol dej dobrý a kniha sa čítala naozaj rýchlo. Škoda len, že jej titul je Lov, ku ktorému vlastne ani vôbec nedošlo. Ukončenie prvého dielu je divoké, je tam snaha udržať čitateľovu pozornosť a pritiahnuť ho k čítaniu pokračovania.

Napriek tomu, že je Lov kniha zameraná na akciu a dynamiku, autor dal priestor aj prvej láske prežívanej počas príprav na lov, keď nikto nemôže nikomu inému dôverovať. Táto línia ma až tak nenadchla, no potešila ma. Síce nebola najvýraznejšia a ku koncu sa dosť zvrtla nečakaným smerom (podľa môjho skromného názoru nie tým správnym smerom), no aspoň jej existencia bola príjemným kontrastom k smrteľnému nebezpečenstvu.

V konečnom dôsledku, Lov ma nezaujal. Je to priemerná kniha s dobrým, no nedotiahnutým námetom. Škoda. Čakala som od neho viac. Uvidím, čo ponúkne pokračovanie, ale žiadne rapídne zlepšenie už neočakávam.

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Fragment ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK KNIHY
Kúpiť knihu Lov

1 komentár:

  1. Táto kniha ma veľmi zmiatla. :D Vôbec som nevedela, ako ju mám hodnotiť. Začiatok nebol nič moc, asi až od trištvrtiny sa mi to začalo páčiť. A koniec bol dosť dobrý, bohužiaľ, nie natoľko, aby som sa vrhla na pokračko.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)