1. apríla 2012

Review: Hriech v mene života

autor: Miroslava Varáčková
názov: Hriech v mene života
originálny názov: Hriech v mene života
rok vydania: 2010 (Motýľ)



obsah: Nina je dvadsaťšesťročná troska, ktorá nevychádza zo svojho bytu, ak to nie je absolútne nevyhnutné. Stratila chuť žiť a nechce prijať pomoc od nikoho. Rodičia sa o ňu obávajú, pretože sa stále týra myšlienkami na minulosť, čo jej neprospieva. Keď na Slovensko pricestuje jej sestra Kamila na krátku dovolenku, usporadúva sa rodinná večera, ktorú musí Nina absolvovať. Nahodí sa do čiernej a pretvaruje sa najlepšie, ako vie. Ibaže jej to nik neverí a ona vyjde s farbou von - dala výpoveď a celé dni presedí v byte so stiahnutými roletami pri zvuku televízora, ktorý nevníma a myslí na život, aký mohla mať. Kamila sa rozhodne vziať Ninu do Švajčiarska, kde ju nečakane unesú.

výroky z knihy:
> V posteli som sa nešťastne pritúlila k paplónu.
> Bolo mi z tých dookola omieľaných teórií na grc.
> ,,Mám strach."
> ,,Nadobro tu zašaliem."
> Bolo mi tak mizerne, ako len mizerne môže byť.

názor: Nemôžem si pomôcť, ale začiatok mi veľmi pripomínal Nov od Stephenie Meyerovej. Podobné výlevy, smútok, depresívne myšlienky a pomyslenie na samovraýdu sa veľmi ponášalo. Takisto aj spôsob viet a problém zabudnúť, kŕčovité sa pridŕžanie minulosti. V niektorých vetách boli použité podobné slová a úplne ma koplo, že aha, niečo také som čítala aj tam. (Od autorky som čítala aj Anjelov Noci, ktorý mi takisto pripomínali ságu. Naopak Sprevádzačka bola úplne o niečom inom.) Okrem toho začiatku, táto kniha nemá so ságou Súmrak nič spoločné. Dej sa odvíja dynamicky, nájdeme prvky retrospektívnej kompozície. Páčila sa mi zápletka, ktorá je netypická pre slovenských autorov. Vyvrcholenie deja malo byť prekvapivé, ale ja som od začiatku tušila, ako to skončí a mala som pravdu.

hodnotenie: ***

1 komentár:

  1. Ahoj! Zabývám se ruční výrobou šperků a bižuterie. Chtěla bych tě požádat zda se nepodíváš na můj prodejní blog? Šperk je krásný dárek třeba pro mamku, kamarádku nebo i pro sebe jen tak. Mám zajímavé a originální šperky za velmi příznivé ceny. Tak neváhej a podívej se!
    Díky moc a když si něco objednáš budu ještě radši :-)

    P.s: vyrábím i na zakázku

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)