24. júna 2013

Rhonda Byrne: Tajomstvo

autor: Rhonda Byrne
názov: Tajomstvo
originálny názov: The Secret
séria: -
rok vydania: 2006; SR: 2006 (Ikar)
GoodReads: 3.44 /  98,346 hodnotení

Veľké TAJOMSTVO. Všade ospevované. Úspešné filmy, úspešná kniha. T TAJOMSTVO  sľubuje zmenu vášho života a všetkého, čo ste doteraz poznali. Spoznajte TAJOMSTVO a staňte sa pánmi svojho osudu. To všetko vám môže dať len TAJOMSTVO. Siahnite po ňom a splňte si všetky svoje sny. Dosiahnite každý ciel, ktorý ste si dali. Získajte vysneneného životného partnera, úspešne dokončite školu, nájdite si skvelú prácu/byt/dom (doplňte). Jednoducho  TAJOMSTVO. 

Predstavte si, že podobné vety čítate celú knihu. Ale vážne celú, pretože ju tvoria výroky osvietených ľudí, ktorí toto veľké  TAJOMSTVO poznali už pomaly pred Kristom a používali ho na dosiahnutie všetkého. WTF?   Návod na život by chcel každý, no nič také ako manuál používania neexistuje. Určite sú nejaké tipy a triky, ako si spíjemniť náš pobyt na Zemi, ibaže tie nie sú obsiahnuté v tejto knihe. 
Posolstvo knihy samo o sebe je veľmi pekné. Myslieť pozitívne je fajn, netreba vždy očakávať katastrofy. Na druhej strane, používať TAJOMSTVO neustále je nemožné!! Nedokážete 24/7 myslieť len na pozitívne veci, predstavovať si len to dobré a kašľať na všetko ostatné. Pretože to by ste podľa  TAJOMSTVA  mali robiť. Myslieť na ovečky, dúhu a barančekov, a všetko menej pozitívne ako napr. písomky, problémy atď. by ste mali zo svojho myslenia vylúčiť. Dokonca by ste sa ani o svoje starosti nemali podeliť s nikým iným, aby ste si nepritiahli ešte viac starostí. A nedajbože niekoho so starosťami vypočuť!! Radšej sa prekrižujte na trikrát, zaspievajte si "I feel good" a utekajte kade ľahšie! Veď pri počúvaní niekoho iného by ste si mohli aj jeho problémy pritiahnuť a to predsa nechcete, či áno?

Fanatizmus nekončí. Ako nájsť ideálneho partnera? Jedna deva sa o to neúnavne pokúšala, aj pomocou TAJOMSTVA. Myslela pozitívne, princa na bielom koni si dokázala predstaviť priamo pred sebou a jeho nikde? Kde bol problém? Neurobila mu miesto vo svojom živote. Logická osoba ako ja by si povedala: Fajn, idem mu urobiť priestor v mojom živote a vybrala by sa na diskotéku, krúžok, autoškolu, festival - KDEKOĽVEK, kde by dotyčného mohla stretnúť. Ona nie. Viete, čo urobila? Vypratala mu polovicu skrine, začala spávať na jednej polovici postele a v garáži urobila miesto pre jeho auto. A on sa potom ako šibnutím čarovného prútika objavil. A to je len začiatok. Predstavte si vesmír ako katalóg, z ktorého si objednávate jednotlivé veci, zážitky, resp. celý svoj život.

Ak by nebol totálne od veci obsah knihy, dorazí to spôsob prevedenia - formou citátov. Ako nejaký ľudia dosiahli všeličo možné presne týmto spôsobom. Okej, hovorím si. Som gej a všetci v robote ma neznášajú. Tak sa budem intenzívne sústrediť, aby sa to nejako vyriešilo a do mesiaca polovicu vyrazia, štvrtina odíde sama a zvyšok ma začne akceptovať. WAW. Toto má byť reálne? Nemyslím...

Naozaj sa želáte dozvedieť o čo ide v TAJOMSTVE? Zhrniem vám to do niekoľkých viet. Myslite pozitívne, buďte k ľuďom milý, majte netragický prístup k životu. Snažte sa dosiahnuť svoje sny a občas buďte smutní. Vtedy to čo najskôr dostaňte zo seba poriadnym plačom, zmrzlinou, čokoládou alebo čímkoľvek iným, čo vám pomáha. A nezabudnite, že ľuďom je ľahšie, ak sa vyrozprávajú. Tu to máte - v skratke, jednoznačne oveľa menej fanaticky podané a oveľa zdravšie. Práve som vám ušetrila 7 hodín trhania vlasov. Dúfam, že ste mi vďační.

PS: Keď tá žena, čo to napísala, zahlásila, že na prvé prečítanie porozumela kvantovej fyzike, môže byť vďačná, že mi nebola na blízku, lebo by som ju tou knihou ovalila po hlave. A bolelo by to, Tajomstvo má pevnú väzbu a hrubé strany.

2 hviezdičky

4 komentáre:

  1. Ty si to pekne vystihla, tá kniha je očividne trochu (dosť) na hlavu.:D Ale super recenzia.^^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Musím sa priznať, že túto knihu mám doma a nijaký zázrak sa nestal :D no poznám aj takých ľudí, čo veria, že keď zmenia myšlienky, zmenia celý život... naozaj sa im to darí, takže niečo pravdy na tej knihe predsa len musí byť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja netvrdím, že myslieť pozitívne je zlé, alebo si predstavovať ako katalóg. To je trošku prehnané. Tak to sfanatizovali, že tomu vzali všetok šmrnc. :)

      Odstrániť
  3. Ja som túto a podobné knihy vždy veľkým oblúkom obchádzala, lebo sú to podľa mňa len obyčajné oblbováky, ktorými sa ťahajú z ľudí peniaze :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)